søndag den 29. maj 2022

Man tror det er løgn......

Tjaaa hvor skal man næsten efterhånden starte. Jeg kan starte med slutningen. For 4. dag i træk mistede jeg en laks - og det værende sig klart den største jeg endnu har haft kontakt med... I alle de år jeg har fisket laks. 
Denne gang var det i et sving hvor jeg ikke tidligere har set fisk så dette skal selvfølgelig affiskes grundig næste gang jeg besøger "Marianne". Svinget var det første sving opstrøms stækket med træet (lige nedenfor gangstien).
Efter en lang fight havde laksen fået snoet linen omkring et eller andet urokkeligt i vandet og det var umuligt at få linen fri. 
Men noget positivt var der. Fisken var kroget suverænt så mit "arbejde" med ny krog og knuder på forfanget virkede efter hensigten.
Jeg var mere eller mindre nødsaget til at ofre linen da den som beskrevet sad uhjælpeligt fast. Det kostede så en sort KarlK gennemløbsspinner med hammerslået sølv blad. Nok engang kan jeg kun håber på, at laksen kan leve videre trods min sprungne line.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar