mandag den 17. april 2023

Sæson 2023 skudt igang

Så er vi igang igen. Klokken 05.30 stod jeg som første og eneste mand på parkeringspladsen lidt udenfor Eg. 2 enkelte små hug hvor fisken hoppede af  inden landing blev det til før der blev hentet rundstykker og tures gik hjem for at få lidt at spise samt få ordnet et par småting. Et par timer senere var der virkelig ved at være sort af mennesker på alle de "kendte" pladser så ved en ren tilfældighed endte jeg på en plads som jeg ikke har fisket på før. Hvad pladsen lige kaldes ved jeg ikke men den ligger på Ulknudvej og har en fin lille plads med bænk og plads til en enkelt bil. 


Efter en hyggelig samtale med et ældre medlem om pladsen fiskede jeg først opstrøms broen (sydsiden). En enkelt lille smolt baskede til spinneren. Efter noget tid vendte jeg om og fik et kort hvil ved bænken hvorefter jeg gik nedstrøms til nogle spændende sving. I det andet sving kom et solidt hug men desværre mistede jeg relativ hurtig fisken - sikkert pga. at jeg er lidt rusten efter de sidste 5-6 måneder. 


Ingen præmierefisk i går men det tyder godt. Varde Å er den å det gav de største fisk og fisketælleren siger her til morgen 38 store laks hjemtaget ud af den nye 2-delte kvote på henholdsvis 51 og 52 laks. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar