torsdag den 26. maj 2022

Mistet laks ved "Marianne"

 En god måned efter præmieren fandt jeg sæsonens første laks. Næsten neden for mine fødder huggede laksen ved egen brink og tog nogle hidsige ture nedstrøms. Efter nogle spring fri fra vandet sprang mit forfang midt i et spring og laksen kunne svømme ned i sit hul  igen - desværre med min spinner i mundvigen. Skidt være med spinneren og den mistede fisk - jeg håber blot på, at laksen overlever indtil spinneren forhåbentlig falder ud. Jeg ved ikke hvor lang tid en krog er om at ruste væk men det eneste jeg kan gøre lige nu er at håbe på at fisken overlever. 

Vejret var overskyet med spredte små-byger i løbet af dagen. Temperatur omkring 12 grader. Spinneren var en 14 grams KarlK sort/gul med hammerslået sølvblad. Eftermonteret splitring og Barbless Owner str. 10 krog.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar